Waarom jouw litteken belangrijk is om pijnvrij te worden!

Bij welke klachten?

• Een litteken door een val, operatie of keizersnede
  • Bij lage rugpijn, schouderpijn, heup- of knieklachten terwijl je een (oud) litteken hebt
Foto 37
Foto 39

Hoe pakken we het aan?

Littekens lijken soms al lot te zitten maar zitten vaak heel vast. Vaak wordt er niet in de onderliggende laag gekeken, terwijl het daar heel veel invloed kan hebben op je gewrichten, spieren en pezen. Wanneer je last van je lichaam hebt en al een heleboel soorten therapie hebt geprobeerd (zonder resultaat), ga dan eens na of je ergens op je lichaam een (oud) litteken hebt zitten.

Littekenweefsel is stugger dan gezond weefsel. Doordat het weefsel zo stug is, kan er een verstoring ontstaan in het bindweefselsysteem. Vrouwen die bijvoorbeeld een
keizersnede hebben gehad, kunnen bekken-, rug-, heup-, knie- of soms zelfs nekpijn ervaren. Hetzelfde geldt met littekens op andere plekken op je lichaam. Zelfs littekens van 20 jaar of ouder kunnen je nog klachten geven!

Bij littekentherapie behandelen we je litteken door het stugge weefsel eronder de masseren om het
soepeler te maken, zodat het weer alle kanten op kan bewegen. Hoe verser het litteken, hoe groter de kans dat je litteken mooi herstelt. Let op: bij meer dan 21 behandelingen wordt littekentherapie vergoed vanuit de basisverzekering.

Niet ieder litteken heeft invloed op je pijn. Laat daarom altijd je litteken checken door een professional of deze alle kanten op kan bewegen en niet naar binnen trekt. Wil je meer informatie over de behandeling van je litteken of wil je het even laten checken? Neem dan snel contact met ons op om je afspraak in te plannen.